L&K - Škoda, I. díl
1895 - 1945
Cesta vzhůru
Rok 1905 byl ve znamení dvouválců CCD a CCR. Zásadně přepracovali podélně uložený čtyřválec. Jeho druhá verze, typ CCCC, měla ojnice na společném klikovém hřídeli a pohon zadního kola řetězem přes kuželovou spojku. Továrna nadále vyráběla celou škálu typů svých motocyklů – na trhu jich bylo devět! Jednoválce a dvouválce se na přání vybavovaly spojkou v řemenici motoru. Vypnutá spojka měla ulehčit rozběhnutí stroje, především byl-li k němu připojen postranní vozík a v něm cestující. Pozoruhodný
byl i vodící motocykl s motorem o výkonu 14 k. Zkrátka a dobře, návštěvníci pražského autosalonu, konaného v závěru dubna, se měli na co dívat. Zasvěcení také hned věděli, co znamená vystavený, kapalinou chlazený dvouválec do V: v Mladé Boleslavi připravují automobil.
- Jan Králík, Petr Kožíšek
- Vydáno v roce 1995 nakladatelstvím Motorpress ve spolupráci s Milpo
- 250 stran
-
English: L&K-Škoda 1895-1995
1995
pages: 250
Part One, Makers of the Best in the World
Co-author: Petr Kožíšek
ISBN: 80-901749-2-2Second edition
Moto Public, 2003, 424 pages
ISBN: 80-239-1853-2