L&K - Škoda, I. díl

„Dobrou práci poznáte podle toho, jak je udělaná tam, kde není vidět“

L&K - Škoda, I. díl

1895 - 1945

Cesta vzhůru

Rok 1905 byl ve znamení dvouválců CCD a CCR. Zásadně přepracovali podélně uložený čtyřválec. Jeho druhá verze, typ CCCC, měla ojnice na společném klikovém hřídeli a pohon zadního kola řetězem přes kuželovou spojku. Továrna nadále vyráběla celou škálu typů svých motocyklů – na trhu jich bylo devět! Jednoválce a dvouválce se na přání vybavovaly spojkou v řemenici motoru. Vypnutá spojka měla ulehčit rozběhnutí stroje, především byl-li k němu připojen postranní vozík a v něm cestující. Pozoruhodný
byl i vodící motocykl s motorem o výkonu 14 k. Zkrátka a dobře, návštěvníci pražského autosalonu, konaného v závěru dubna, se měli na co dívat. Zasvěcení také hned věděli, co znamená vystavený, kapalinou chlazený dvouválec do V: v Mladé Boleslavi připravují automobil.

  • Jan Králík, Petr Kožíšek
  • Vydáno v roce 1995 nakladatelstvím Motorpress ve spolupráci s Milpo
  • 250 stran
  • ISBN: 80–901749-1–4

    II. vydání vydáno v roce 2003 nakladatelstvím Moto Public
    424 stran
    ISBN: 80–239-1849–4

  • English: L&K-Škoda 1895-1995

    1995

    pages: 250

    Part One, Makers of the Best in the World
    Co-author: Petr Kožíšek
    ISBN: 80–901749-2–2

    Second edition
    Moto Public, 2003, 424 pages
    ISBN: 80–239-1853–2